Yaşa İnsan


13 yaşındayım. Paramız yok. Her sabah babamla işe gidiyorum. Akşamları televizyonlarda lüks mutfaklarda yemekler yeyip okula giden çocuklara özeniyorum. Boya kalemlerimle odamdaki kağıtlara resimler çiziyorum. Büyüyünce öğretmen olacağım. Öğretmen olup aynı resmi öğrencilerime de çizdireceğim. Onlar okula gidemedikleri için ağlamayacaklar.

ağlama çocuk
resimler de gerçek olur
sen yeter ki çiz
renk kat hayallerine
boyaların düşlerin olsun
bir ağaç hep renklidir
sadece sen gördüğün için

19 yaşındayım. Hayatı dilediğim gibi yaşadım. Özgürlüğüme hep çok düşkün oldum. Belki bunu yaparken farkında olmadan yakınımdakileri incittim, dostlar kaybettim. Kaybettiklerimin değerini gidince anladığımda akan gözyaşımı dondurup geleceğime tutundum. Geçmişi de hep beraberimde taşıdığımı şimdi gözlerimi kapayıp düş kurduğumda anlıyorum.

üzülme dost
bırak yağsın yağmurlar
sen yeter ki ak
hangi denize karışacağını bilmeden ak
sonra yağmur olup döneceksin
başka nehirlere düştüğünde
okyanuslar uçsuz bucak

23 yaşındayım. Uzun süren bir ilişkiden yeni çıktım. Hani sahilde kuma bir taş attığında, içine gömülüp kalır ya, işte öyle bir taş var yüreğimde. Biliyorum, yaşanacak çok şey var; ama bir o kadar da unutulacaklar yakıyor canımı. Önümü göremiyorum ve yorgunum. Biri beni elimden tutsun, kurtarsın istiyorum. O zaman da yüreğime yeni bir taş oturacak diye korkuyorum.

korkma sevgili
sen ki birgün kaldıracaksın taşı
ve seyredeceksin heyecanla
çukura dolmak için bekleyen dalgayı
sanma ki duvarlar hep taştan
saklanmak kolayken sen
o taşları kaldıracak cesareti bulacaksın

20 yaşındayım. 13 yaşında hayallerinin peşinden koşan ve büyüyünce adam olmak isteyen çocuklarla hayallerini paylaştım. Bana dostluğu öğretip sonra o kavramın sınırlarını tekrar çizen ve bana gerçekleri anlatan 19 yaşında tanıdıklarım oldu. Uzun süreli ilişkisini bitirdikten sonra bir ara kumsaldaki dalgaları görebilen; fakat sonra tekrar unutamadıklarına sığınan 23 yaşında insanlar geçip gitti hayatımdan. Her biriyle daha çok büyüdüm. Şu an kaç yaşındayım bilmiyorum. Tek bildiğim, daha da büyümek istediğim.

yaşa insan
baharda yeşeren ağaçlar
nehirleri dolduracak yağmur
sahillere vuran dalgalar
beklemez seni
sen yaşarsan göreceksin renkleri
ve ancak o zaman
senin için yeşerecek ağaçlar
senin için yağacak yağmur
senin için coşacak dalgalar





Haziran 13, 2010


Görsel: Life ~ Kas--chan @deviantart.com

Comments

Popular Posts